קיר עץ דקורטיבי – כיף לעצב את הבית

טלפון לבירורים: 0723726203

תיק עבודות חיפויים

עיצוב פנים הוא עולם קסום שהולך ומתקדם יחד עם הטכנולוגיה והחדשנות. ובו מגוון של אלמנטים שיכולים להפוך את הבית או את המשרד שלכם לחלל עיצובי חלומי.

אחד העיצובים היותר פופולריים הוא חיפוי קיר עץ דקורטיבי בחומרי גלם שונים שגם מדמים עץ. הסיבה לביקוש הגבוה של חיפוי קיר דקורטיבי היא פשוטה. למעשה, העובדה שהקירות הן חזית דקורטיבית לבית, ומעניקים אווירה עיצובית ושדרוג חזית הבית.

חיפוי דקורטיבי – יש על מה לדבר

בשנים האחרונות ניתן לראות עליה במגמת הביקוש עבור קיר עץ דקורטיבי מחומרים שונים. את המשטחים אפשר לעצב ברמה שמעניקה עומק, צבע ודקורציה מודרנית לחדרי הבית ולחלל הסלון.

סוגי החיפוי השונים גם באים לידי ביטוי באופן יצירתי מאד אצל מעצבים, אדריכלים, או אנשים פרטיים שיש להם נגיעה עיצובית ויש לכך סיבות פרקטיות:

  • יוקרה

קיר עץ דקורטיבי בין אם הוא מעץ אמיתי ובין אם הוא דמוי עץ מעניק מראה יוקרתי שמשתלב באופן הרמוני נפלא עם עיצוב מודרני, ועם עיצוב כפרי. אפשר גם להתאימו לעיצוב וינטג’ קלאסי ועוד.

  • שילוב חומרי גלם איכותי

חיפוי קיר עץ דקורטיבי משתלב נפלא עם פלדה, בטון, טיח, אבן טבעית ועוד. חומרים המעניקים מראה אחיד והרמוני. ואפשר להתאימם גם לחומרי הגלם מהם עשויים שאר העיצובים בחלל הבית, המשרד או החדר.

  • אקוסטיקה

חיפוי דקורטיבי במגוון של חומרי גלם מעניק בידוד אקוסטי, בנוסף לבידוד תרמי. כמו כן, מאפשר חסכון בחשמל, ומעניק פתרון אסתטי איכותי להסתרה של פגמים ותשתיות בקירות.

חיפוי עץ עבור קירות פנים יש להתקין בצורה מקצועית על מנת שאלו יהיו עמידים לזמן רב. ברגע שחיפוי עץ מותקן באופן מקצועי ברמה גבוהה, הוא עמיד לאורך זמן ואינו מצריך גם עבודת תחזוקה פרט לניקיון בסיסי.

התכונות האיכותיות של חיפוי עץ הופכות את החיפויים למבוקשים לעיצוב חללים שונים. כמו בתים, סלונים, חדרים פנימיים, וגם משרדים וחדרי ישיבות. או מסעדות, בתי מלון ועוד מוסדות המעוניינים להשקיע בדקורציה איכותית.

ההיסטוריה של חיפוי עץ דקורטיבי

עוד מהעבר לחיפוי קירות דקורטיבי היה מוניטין לא טוב. בגלל טרנד עיצובי משנות השמונים ומשנות השבעים. תקופה שבה העיצוב נעשה בהנחת לוחות עץ פשוטים מעץ אורן על הקירות בצורה אחידה. ובכך הפכו את העיצוב לגוש עץ חסר חן וחסר ייחודיות.

עם השנים כל הקונספט העיצובי השתנה וכך הפך קיר עץ דקורטיבי בין אם מעץ אמיתי ובין אם לא, לקיר מעוצב ועם מגוון של צורות, סגנונות ומידות.

כיום אפשר לבחור בסוגים שונים של עץ עבור חיפוי כמו איפאה, סיידר, אלון, במבוק, ערמון מעושן, צפצפה, אגוז ועוד. לכל סוג עץ יש את הגוון והטקסטורה שלהם החל מלבן, ועד לצהבהב או חום אדמדם. ישנו גוון עץ חלק, או עם ‘עיניים’ ומרקמים שונים. ואפשר לעצב את החיפוי במגוון של צורו.

העיצובים יכולים לבוא בסגנון של אריחים, ישרים, אלכסוניים, קווים ישירים, פרקט, משטחים חלקים ועוד. אפשר גם להתקין חיפוי על קיר שלם, או על חלק ממנו כדי להבליט איזורים מסוימים לצורך חיפוי של נישה. ואפשר גם לשלב אלמנטים נוספים כמו מדפים או כוורות.

חיפוי עץ על קירות – איך זה מתבצע?

התקנת חיפוי עץ שאינה אחידה משתנה בהתאם לצורה, לגודל ולסוג גודל העץ הנבחר לצורך החיפוי. בנוסף, סוג הקיר שאליו מחברים את החיפוי. וכמובן גם עיצוב החיפוי או פרמטרים נוספים הקיימים בו

התקנת חיפויי עץ על הקירות מחוייבת להתבצע על ידי אנשי מקצוע מיומנים ללא דופי. בגלל שזהו תהליך מאד עדין, חשוב להתחילו בבחירת סוג העץ או סוג חומר הגלם במידה וזהו חומר גלם דמוי עץ.

לאחר בחירת חומר הגלם או סוג העץ, יש להתחיל את חיתוך היחידות, העיבוד שלהן והצביעה באופן מדויק ומדוקדק. השלב הזה יכול לקחת עד מספר שבועות וזאת בהתאם למורכבות החיפוי שביקשתם.

התקנת החיפוי נעשית בכמה שיטות. את השיטות תבחרו יחד עם המתקינים שבחרתם, ובהתאם לסוג הקיר עליו יותקן החיפוי. גם חיפוי עבור קיר עץ חייב להיעשות בהתאמה אישית כמובן. בהתאם לצרכי הבית, וכמובן צרכי המזמינים את החיפוי.

לרוב מדובר בהתקנה נסתרת לה מחברים עצים אחד לשני ללא ברגים חיצוניים, אך כאמור, כל התקנה שונה מהשניה. ולכן חשוב לעבור עם אנשי המקצוע על ההתקנה ולהבין בדיוק מהי השיטה שבה נוקטים במקרה של ההזמנה האישית שלכם.

בחירה נכונה של אנשי המקצוע תביא לתוצאות מושלמות

כמו כל מוצר, שירות, או סיטואציה שבה אתם רוכשים דברים או מזמינים ואתם מבצעים סקר שוק איכותי, גם כאן מומלץ שתעשו זאת.

בחירה של אנשי המקצוע המתקינים לכם את קירות העץ חייבת להיעשות על סמך המלצות טובות, מוניטין איכותי וכמובן מקצועיות ברמה גבוהה. זה הרגע שלכם לשוחח עם לקוחות קודמים ולקוחות עבר, לבקש לראות עבודות קודמות.

וכמובן, להסתמך על תחושת הבטן שלכם והכימיה שיש לכם עם אנשי המקצוע. כל אלו יקבעו את התוצאות המקסימליות המושלמות של העבודה, ויביאו לעיצוב עליו חלמתם.

5/5 - (2 votes)

פוסטים קשורים

יתרונות של חיפוי דק

By

כאשר מדובר על דק עץ או חיפוי דק, יש להבדיל בין סוגי החומרים השונים אשר משמשים להתקנה. המחירים ישתנו... קרא עוד

סוגי חיפויים למטבח

By

ישנם סוגי חיפויים למטבח במנעד ענק של דוגמאות, צבעים וטקסטורות, כאשר המחירים גם הם מאוד משתנים בין חיפוי אחד... קרא עוד